Principer för behandling av Klienters Personuppgifter
CapitalBox:s Principer för Behandling av Kundernas Personuppgifter (Integritetspolicy)
Senast uppdaterad den 13 augusti 2024
Dessa principer för behandling av personuppgifter för auktoriserade representanter för kunder (hädanefter även kallade "principer") beskriver hur CapitalBox (hädanefter även kallad "vi", "oss" eller "vår") behandlar personuppgifter för auktoriserade representanter för kunder och andra registrerade (hädanefter även kallade "du") i förhållande till de tjänster och produkter vi erbjuder. Dessa principer gäller om du använder, har använt, har uttryckt en avsikt att använda eller på annat sätt är relaterad till våra produkter eller tjänster, eller om du har uttryckt en önskan att ta emot information om våra produkter eller tjänster.
1. Definitioner
1.1. Auktoriserad representant för kunden – En fysisk person som representerar den juridiska personen som uttryckt en avsikt att använda de produkter eller tjänster som erbjuds av CapitalBox eller att ingå ett garantiavtal med CapitalBox, eller som uttryckt en önskan att ta emot information om CapitalBox:s produkter eller tjänster;
1.2. Kund – juridisk person som ansöker om ett lån;
1.3. Kontrakt – Ett kontrakt som ingåtts mellan CapitalBox och kunden;
1.4. Dataskyddsförordningar – Alla tillämpliga lagar och förordningar som reglerar behandling av personuppgifter, inklusive men inte begränsat till Europeiska unionens allmänna dataskyddsförordning (hädanefter GDPR);
1.5. Registrerad – en identifierbar fysisk person som kan identifieras direkt eller indirekt, särskilt med hänvisning till en identifierare såsom ett namn, ett identifikationsnummer, lokaliseringsdata, en onlineidentifierare eller till en eller flera faktorer som är specifika för den fysiska, fysiologiska, genetiska, mentala, ekonomiska, kulturella eller sociala identiteten hos den fysiska personen;
1.6. CapitalBox – CapitalBox AB, Linnégatan 22, 114 47 Stockholm, Sverige, telefon 020 797 58 25, e-post support@capitalbox.se;
1.7. Multitude Group – CapitalBox tillsammans med företag där majoritetsägaren direkt eller indirekt är CapitalBox:s moderföretag Multitude SE (Malta Business Registry registreringsnummer SE 21 ST Business Centre, 120 The Strand, Gzira, GZR 1027, Malta);
1.8. GDPR – Allmän dataskyddsförordning (EU) 2016/679 av Europaparlamentet och rådet av den 27 april om skydd av fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter och upphävande av direktiv 95/46/EG;
1.9. Personuppgifter – All information som rör en identifierad eller identifierbar fysisk person (registrerad). Uppgifter som skyddas av banksekretess kan också inkludera personuppgifter;
1.10. Behandling – Alla operationer eller uppsättningar av operationer som utförs på personuppgifter eller på uppsättningar av personuppgifter, oavsett om det sker genom automatiserade medel, såsom insamling, registrering, lagring, ändring, beviljande av åtkomst till, förfrågningar, överföring, visning etc.
2. Personuppgiftsansvarig
2.1 CapitalBox är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter och av den anledningen är vi personuppgiftsansvarig enligt GDPR.
2.2 Eftersom CapitalBox är ett företag som är etablerat enligt svensk lagstiftning ska behandlingen av dina personuppgifter regleras av svensk lag.
3. Insamling av dina personuppgifter
3.1 CapitalBox samlar in dina personuppgifter på följande sätt:
3.1.1.Du tillhandahåller dina personuppgifter direkt till CapitalBox under kundens ansökningsprocess för att ansöka om CapitalBox:s produkter och/eller tjänster;
3.1.2.CapitalBox har själva samlat in dina personuppgifter från din tidigare användning av CapitalBox:s tjänster;
3.1.3.CapitalBox samlar själva in dina personuppgifter från externa källor under kundens ansökningsprocess för att ansöka om CapitalBox:s produkter och/eller tjänster. Sådana externa källor inkluderar, men är inte begränsade till, offentliga och privata register som CapitalBox använder för att identifiera kunden och dig samt för att verifiera din identitet och utföra kredit- och riskbedömningar. De personuppgifter som krävs beror på de tjänster eller produkter som kunden begär (t.ex. om du ansöker om kredit eller agerar som personlig borgenär);
3.1.4.Dina personuppgifter tillhandahålls oss av kunden som begär CapitalBox:s produkter och/eller tjänster, till exempel om du agerar som personlig borgenär för kunden eller om du är den verkliga huvudmannen för kunden;
3.1.5.Genom automatiserade medel när du använder CapitalBox:s webbplats. Sådan behandling förklaras vidare i vår cookie-deklaration som finns på vår webbplats och som utgör en del av dessa principer. Cookie-deklarationen finns i sidfoten på vår webbplats och är också tillgänglig genom cookie-bannern.
3.2 De insamlade personuppgifterna är nödvändiga för de ändamål som förklaras nedan med hänsyn till arten av de tjänster och produkter som erbjuds av CapitalBox och behovet av att tillräckligt fastställa identiteten hos kunderna och kundens auktoriserade representant(er) samt deras kreditvärdighet och pålitlighet.
4. Behandlade personuppgifter
4.1 Med hänsyn till den finansiella naturen av våra tjänster och produkter behandlar CapitalBox personuppgifter som samlas in för följande ändamål:
4.1.1.Ingående och utförande av kontraktet med vår kund. Detta inkluderar korrekt identifiering av kunden och utförande av kredit- och riskkontroller samt bedömningar av kunden för att avgöra om och under vilka förutsättningar kontraktet ska ingås. Den rättsliga grunden för sådan behandling är antingen att ingå och utföra kontraktet med kunden eller CapitalBox:s berättigade intresse av att säkerställa att kunden och kundens auktoriserade representant(er) är förtroendevärdiga och kreditvärdiga samt att samla in utestående belopp;
4.1.2.Uppfyllande av våra skyldigheter som följer av lag (t.ex. regler om bekämpning av penningtvätt och finansiering av terrorism för att korrekt identifiera kunden och säkerställa att kunden är förtroendevärdig och kreditvärdig);
4.1.3. Skydda våra rättigheter (fastställa, utöva och försvara rättsliga anspråk). Den rättsliga grunden för sådan behandling är CapitalBox:s berättigade intresse;
4.1.4. Bedöma och vidareutveckla kvaliteten på våra tjänster och produkter (t.ex. kundsupport och kvalitetskontroll). Den rättsliga grunden för sådan behandling är CapitalBox:s berättigade intresse;
4.1.5. Bedöma kvaliteten på våra (potentiella) tjänsteleverantörers tjänster, vilket gör det möjligt för oss att utvärdera och vidareutveckla kvaliteten på de tjänster och produkter vi erbjuder våra kunder. Den rättsliga grunden för sådan behandling är CapitalBox:s berättigade intresse av att utveckla kvaliteten på kundservicen.
4.2 För ovanstående ändamål behandlar CapitalBox följande personuppgifter:
4.2.1. Identifikationsdata (t.ex. namn, födelsedatum, födelseort, nationalitet, data och kopia av ID, ansikts-/ID-igenkänning, röst, bild, video, underskrift, adress);
4.2.2. Kontaktuppgifter** (t.ex. adress, telefonnummer, e-postadress, språk för kommunikation);
4.2.3. Bankuppgifter (t.ex. bank-ID, banknamn, kontoinnehavare, kontonummer, transaktionsinformation från ditt bankkonto om du har samtyckt till detta);
4.2.4. Yrkesdata(t.ex. nuvarande och tidigare arbetsgivare och tjänst);
4.2.5. Ekonomiska data (t.ex. lön, inkomst, tillgångar, skulder, egendomar, skattedata);
4.2.6. Data om tillgångars ursprung (t.ex. uppgifter om arbetsgivare, transaktionspartners, affärsverksamhet och verkliga förmånstagare, uppgifter som visar källan till din inkomst och förmögenhet);
4.2.7. Data om kreditvärdighet/pålitlighet (t.ex. uppgifter om betalningsbeteende, skador orsakade till CapitalBox eller andra personer, uppgifter för att utföra åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism samt för att säkerställa efterlevnad av internationella sanktioner, inklusive syftet med affärsförhållandet och om kunden eller kundens representant är en politiskt utsatt person);
4.2.8. Data som erhålls vid utförande av en lagstadgad skyldighet (t.ex. information som mottagits från förfrågningar om information som skickats in av undersökningsorgan, notarier, skattemyndigheter, domstolar och kronofogdar);
4.2.9. Kommunikationsdata (t.ex. e-post, inspelningar av telefonsamtal);
4.2.10. Inloggningsdata för CapitalBox:s konto;
4.2.11. Data relaterade till produkter och tjänster (t.ex. utförande av kontraktet eller misslyckandet därav, transaktionshistorik, inlämnade ansökningar, förfrågningar och klagomål).
5. Behandlingskrav
5.1 Behandlingen av dina personuppgifter av CapitalBox kan krävas för lagstadgade ändamål som anges i punkt 4.1.2. CapitalBox kan också kräva dina personuppgifter för kontraktsändamål som anges i punkt 4.1.1. Om den lagliga grunden för behandlingen av dina personuppgifter antingen är en lagstadgad eller en kontraktsmässig skyldighet skulle underlåtenhet att tillhandahålla dina personuppgifter till CapitalBox i båda fallen resultera i att CapitalBox inte kan ingå en relation med dig och detta kan hindra dig från att utnyttja våra tjänster och produkter.
6. Behandling baserad på samtycke
6.1 CapitalBox behandlar också personuppgifter baserat på ditt samtycke (t.ex. för direktmarknadsföringsändamål, förberedelse och byggande av lookalike-publikgrupper, genomförande av marknadsundersökningar, upprättande av statistiska forskningsrapporter och analys av kundgrupper, marknadsandelar av produkter och tjänster samt andra finansiella indikatorer för att bättre förstå kundernas förväntningar och utveckla CapitalBox:s modeller, produkter, tjänster och processer).
6.2 När behandlingen baseras på ditt samtycke kan du när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta CapitalBox på de kontaktuppgifter som anges nedan i avsnitt 13. Observera att återkallandet av ditt samtycke inte påverkar lagenligheten av behandlingen baserad på samtycke innan det återkallades.
6.3 För att hantera och ändra dina cookie-baserade preferenser, se cookie-deklarationen på vår webbplats som utgör en del av dessa principer.
6.4 När det gäller direktmarknadsföringsmeddelanden som mottas via e-post kan du också återkalla samtycke och avregistrera dig från att ta emot ytterligare e-postmeddelanden genom att klicka på länken "avregistrera" i slutet av varje e-postmeddelande.
7. Automatiserat beslutsfattande och profilering
7.1 CapitalBox fattar beslut baserat på profilering och automatiserat beslutsfattande om huruvida kundens ansökan om att ta emot våra produkter eller tjänster helt eller delvis accepteras eller avslås.
7.2 Beslutet fattas baserat på information som erhållits från kunden och kundens auktoriserade representant(er) i ansökan, information som erhållits från externa källor såsom offentliga och privata register och andra tredje parter, samt tidigare betalningsbeteende hos kunden hos CapitalBox. Inga speciella kategorier av personuppgifter (såsom hälsodata, genetiska data) behandlas.
7.3 Profilering och/eller automatiserat beslutsfattande är nödvändigt för att ingå kontraktet för att uppfylla CapitalBox:s lagliga skyldigheter att korrekt identifiera kunden, för att bedöma kundens kreditvärdighet, för att förebygga bedrägeri och för att förhindra penningtvätt. Automatiserat beslutsfattande hjälper CapitalBox att verifiera din identitet och om du är förtroendevärdig och kreditvärdig för att fullgöra dina skyldigheter enligt kontraktet. Automatiserat beslutsfattande hjälper oss att fatta rättvisa och ansvarsfulla beslut samt minska risken för mänskliga fel, diskriminering och maktmissbruk samt möjliggör beslut inom en kortare tidsperiod med hänsyn till mängden ansökningar som mottas av CapitalBox. CapitalBox kommer inte att bevilja ett lån och kan avbryta ett lån beviljat till kunden om det upptäcks att kunden har betalningsproblem eller har tillhandahållit CapitalBox med felaktig information.
7.4 Eftersom beslutsfattandet är automatiserat kan kunden inte vara berättigad till våra produkter eller tjänster. Vi har infört lämpliga åtgärder för att skydda kundens rättigheter och friheter samt berättigade intressen och kan försäkra att vi regelbundet testar våra automatiserade metoder, t.ex. kreditvärderingsmetoder, för att säkerställa att de förblir rättvisa, effektiva och opartiska. Om du dock vill bestrida ett automatiserat beslut eller uttrycka din åsikt, vänligen kontakta oss på de kontaktuppgifter som anges nedan i avsnitt 13.
7.5 CapitalBox använder profilering utöver ovanstående för att baserat på kundens finansiella sundhet i användningen av våra produkter och tjänster avgöra om vi på eget initiativ ska erbjuda ett högre kreditbelopp eller andra tjänster och produkter till den befintliga kunden. Vi har baserat sådan behandling på vårt berättigade intresse att marknadsföra våra tjänster och produkter. Som ett resultat av den beskrivna profileringen kan vissa kunder inte få sådana erbjudanden. Profileringen leder dock inte direkt till några rättsliga effekter för kunden eller påverkar kunden på annat sätt avsevärt eftersom det inte påverkar det redan befintliga kontraktet och kunden har möjlighet att ansöka om en ny kreditprodukt på eget initiativ.
8. Utlämnande av personuppgifter
8.1 Den finansiella karaktären av CapitalBox:s produkter och tjänster kräver att vi delar dina personuppgifter för att driva vår dagliga verksamhet, bearbeta transaktioner, underhålla kundkonton och rapportera till offentliga institutioner. Vi kommer alltid att säkerställa att respektera relevanta sekretessförpliktelser inom finanssektorn innan vi delar några personuppgifter.
8.2 Vi delar endast dina personuppgifter med noggrant utvalda och betrodda partners till vilka CapitalBox önskar eller har anförtrodd tillhandahållandet av tjänster och med tredje parter som utför funktioner som delegerats till dem enligt lag, om det föreskrivs här, krävs enligt tillämplig lag (t.ex. när CapitalBox är skyldig att dela personuppgifter med myndigheter) eller med ditt samtycke.
8.3 CapitalBox kan dela dina personuppgifter med följande partners och tredje parter:
8.3.1. Auktoriserade representanter för kunden som garanterar dina skyldigheter gentemot CapitalBox (t.ex. borgenär). Den rättsliga grunden för denna bestämmelse är CapitalBox:s berättigade intressen att säkerställa efterlevnaden av kontraktet;
8.3.2. Kunden för vars skyldigheter du garanterar. Den rättsliga grunden för denna bestämmelse är CapitalBox:s berättigade intressen att säkerställa efterlevnaden av kontraktet;
8.3.3. Personer som underhåller databaser för betalningsförsummelser. Den rättsliga grunden för sådan delning är CapitalBox:s berättigade intresse att säkerställa att kontraktet fullgörs eller den rättsliga skyldigheten att säkerställa att de tjänster som tillhandahålls av CapitalBox är lämpliga och proportionerliga för kunden;
8.3.4. Kreditupplysningsföretag som tillhandahåller kreditrapporter. Den rättsliga grunden för sådan delning är våra berättigade intressen att säkerställa att kontraktet fullgörs eller den rättsliga skyldigheten att följa principerna för ansvarsfull långivning;
8.3.5. Inkassoföretag och kronofogdar. Den rättsliga grunden för denna bestämmelse är CapitalBox:s berättigade intressen att säkerställa att kontraktet fullgörs;
8.3.6. CapitalBox:s revisorer och tillsynsmyndigheter. Den rättsliga grunden för denna bestämmelse utgörs av de rättsliga skyldigheter som gäller för CapitalBox;
8.3.7. Andra företag inom Multitude Group. Den rättsliga grunden för sådan delning är CapitalBox:s och Multitude Group:s berättigade intressen att säkerställa att kontraktet fullgörs och kundens berättigade intresse av att säkerställa att de tjänster som tillhandahålls av CapitalBox är lämpliga och proportionerliga;
8.3.8. CapitalBox:s samarbetspartners som CapitalBox erbjuder samvarumärkta produkter och tjänster för tillhandahållande och marknadsföring av dessa tjänster och produkter. Den rättsliga grunden för sådan delning är antingen ditt samtycke eller vårt berättigade intresse att erbjuda dig dessa produkter och tjänster om du är vår befintliga kund eller nyligen använt våra produkter eller tjänster;
8.3.9. Marknadspartners till CapitalBox. Den rättsliga grunden för sådan delning är CapitalBox:s och dess marknadspartners berättigade intressen att säkerställa kvaliteten och utförandet av marknadsföringskampanjen;
8.3.10. Personuppgiftsbiträden och deras underbiträden, t.ex. juridiska och andra rådgivare, datalagringsleverantörer, telemarketing-, marknadsförings- och undersökningstjänsteleverantörer, kommunikationstjänsteleverantörer, identifierings- och certifieringstjänsteleverantörer, korthanteringstjänsteleverantörer, fakturerings- och betalningstjänsteleverantörer, kredit- och finansiella institutioner, bankdataskrapning, scoring- och kreditkontrolltjänsteleverantörer, online- och offline-mäklare, IT-tjänsteleverantörer etc. Den rättsliga grunden för sådan delning är antingen ditt samtycke eller våra berättigade intressen att säkerställa kontinuiteten i vår verksamhet och den fortsatta tillhandahållandet av våra produkter och tjänster, inklusive nödvändig finansiering för att erbjuda våra produkter och tjänster och återbetalningen av beviljade kreditprodukter;
8.3.11. Kreditupplysningsföretag som tillhandahåller kreditrapporter. Den rättsliga grunden för sådan delning är våra berättigade intressen att säkerställa att kontraktet fullgörs eller den rättsliga skyldigheten att följa principerna för ansvarsfull långivning;
8.3.12. Inkassoföretag och kronofogdar. Den rättsliga grunden för sådan delning är våra berättigade intressen att säkerställa att kontraktet fullgörs;
8.3.13. Andra partners och tredje parter till vilka vi kan överlåta, pantsätta eller överföra våra rättigheter och skyldigheter i den utsträckning som krävs eller tillåts enligt den lagstiftning som är tillämplig på CapitalBox eller enligt det kontrakt som ingåtts med dig. Den rättsliga grunden för sådan delning är antingen ditt samtycke eller våra berättigade intressen att säkerställa kontinuiteten i vår verksamhet.
9. Överföring av personuppgifter utanför EES
9.1 CapitalBox överför personuppgifter utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet endast när vi har en laglig grund för att göra det, dvs. till en mottagare som: (i) befinner sig i ett land som erbjuder en adekvat nivå av skydd för personuppgifter; eller (ii) enligt ett instrument som täcker EU:s krav för överföring av personuppgifter utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet.
10. Skydd av personuppgifter
10.1 CapitalBox strävar efter att upprätthålla fysiska, tekniska och procedurmässiga skyddsåtgärder som är lämpliga för känsligheten hos de berörda personuppgifterna. Dessa skyddsåtgärder är utformade för att skydda dina personuppgifter mot förlust och obehörig åtkomst, kopiering, användning, ändring eller avslöjande. Trots dessa skyddsåtgärder, observera att ingen metod för överföring över internet eller datalagring är helt säker. Om vi enligt lag är skyldiga att informera dig om ett brott mot dina personuppgifter kan vi meddela dig elektroniskt, skriftligt eller via telefon.
11. Hålla personuppgifter uppdaterade
11.1 Vi är engagerade i att upprätthålla noggrannheten, fullständigheten och relevansen av dina personuppgifter i vår ägo. Det är vår rättsliga skyldighet att hålla dina personuppgifter uppdaterade i enlighet med dataskyddsförordningarna.
11.2 Du har en löpande skyldighet att omedelbart informera oss skriftligen om eventuella ändringar av dina personuppgifter, inklusive men inte begränsat till ändringar i dina kontaktuppgifter eller annan relevant information vi har om dig. Vi uppmanar dig att omedelbart meddela oss om sådana ändringar så att vi kan uppdatera våra register därefter.
11.3 Om vi inte kan kontakta dig med hjälp av de kontaktuppgifter som du har angett eller om vi misstänker att de personuppgifter som du har tillhandahållit oss är felaktiga eller inaktuella kommer vi att vidta rimliga åtgärder för att verifiera och uppdatera dina personuppgifter genom att kontakta dig direkt, om möjligt, genom att använda offentligt tillgängliga källor och/eller respektive tredje partstjänster som finns tillgängliga för oss.
12. Lagring av uppgifter
12.1 CapitalBox behåller dina personuppgifter i enlighet med branschriktlinjer under så lång tid som är nödvändigt för de ändamål för vilka de samlades in eller under så lång tid som är nödvändigt för att skydda våra rättigheter eller under så lång tid som krävs enligt tillämpliga rättsliga föreskrifter. Observera att om samma personuppgifter behandlas för flera ändamål kommer vi att behålla personuppgifterna under den längsta lagringstiden som är tillämplig. För oss är den maximala perioden som är tillämplig preskriptionstiden för anspråk som härrör från transaktioner, vilket är upp till 10 år från datumet för din senaste transaktion eller stängning av kontot, beroende på vilket som är senaste.
13. Dina rättigheter
13.1 I den utsträckning som krävs enligt tillämpliga dataskyddsförordningar har du alla rättigheter som registrerad gällande dina personuppgifter. Detta inkluderar rätten att:
13.1.1. begära åtkomst till dina personuppgifter;
13.1.2. få en kopia av dina personuppgifter;
13.1.3. rätta felaktiga eller ofullständiga personuppgifter om dig;
radera dina personuppgifter;
13.1.4. begränsa behandlingen av dina personuppgifter;
13.1.5. överföra dina personuppgifter;
13.1.6. invända mot behandling av dina personuppgifter som är baserad på din överordnade särskilda situation och som behandlas för direktmarknadsföringsändamål eller med stöd av CapitalBox:s eller en tredje parts berättigade intresse;
13.1.7. återkalla ditt samtycke där vår behandling av dina personuppgifter baseras på ditt samtycke;
13.1.8. bli informerad om källan från vilken dina personuppgifter härrör, om personuppgifterna som vi har om dig inte tillhandahållits oss direkt av dig.
13.1.9. Om du tror att dina rättigheter har blivit kränkta har du rätt att lämna in ett klagomål till:
- CapitalBox kundtjänst på support@capitalbox.se; eller
- CapitalBox:s dataskyddsombud på support@capitalbox.se; eller
- Den svenska dataskyddsmyndigheten med adressen Integritetsskyddsmyndigheten, Box 8114, 104 20 Stockholm, Sverige, telefonnummer +46 (0)8 657 61 00, på https://e-tjanster.imy.se/en/klagomal; eller
- Dataskyddstillsynsmyndigheten i ditt land.
13.2 När du begär åtkomst till eller rättelse eller radering av dina personuppgifter, observera att vi kan begära specifik information från dig för att göra det möjligt för oss att bekräfta din identitet och rätt att få åtkomst till, rätta eller radera, samt att söka och tillhandahålla dig med de personuppgifter vi har om dig.
13.3 Observera att din rätt till åtkomst, rättelse eller radering av dina personuppgifter som vi har om dig inte är absolut. Det finns fall där tillämplig lag eller regulatoriska krav tillåter eller kräver att vi avslår din begäran. Dessutom kan personuppgifterna redan ha förstörts, raderats eller anonymiserats i enlighet med våra registerhållningsskyldigheter och praxis som beskrivs ovan i avsnitt 12.
13.4 Om vi inte kan ge dig åtkomst till eller rättelse eller radering av dina personuppgifter kommer vi att informera dig om orsakerna till detta, med förbehåll för eventuella lagstadgade eller regulatoriska restriktioner. Vi kan försäkra dig om att vi inte kommer att diskriminera dig för att du utövar någon av dina rättigheter som beskrivs i dessa principer.
13.5 För att utöva dina rättigheter, vänligen kontakta CapitalBox på de kontaktuppgifter som anges ovan. Observera att du kan utöva vissa rättigheter genom att logga in på ditt personliga användarkonto på CapitalBox.
14. Ändring av dessa principer
14.1 Om våra rutiner för behandling av personuppgifter ändras eller om det finns behov av att ändra dessa principer enligt tillämplig lag, rättspraxis eller riktlinjer utfärdade av behöriga myndigheter, har vi rätt att ensidigt ändra dessa principer när som helst. Våra senaste principer kommer alltid att publiceras på vår webbplats och vi uppmanar dig att kontrollera detta minst en gång i månaden.
15. Kontakt
15.1 Om du har några frågor om behandlingen av dina personuppgifter av CapitalBox eller om du vill utöva dina rättigheter som registrerad kan du kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna ovan i avsnitt 13.
CapitalBox har utsett ett dataskyddsombud som du också kan kontakta gällande samma frågor på kontaktuppgifterna som anges ovan i avsnitt 13.